onsdag, februari 24, 2010

Till pappa




Fick en teckning av Naya.
Finner ögonen underbara.

11 kommentarer:

Signe Rocklin sa...

Fantasi! :D

Perra J sa...

Fantastisk teckning! Barn ser med en klarhet vi inte förstår.
Intressant nytt stuk på din blogg! Men det var en skum bild du har lyckats åstadkomma! Jag får associationer till nån gengångare, ett andeväsen som kommer ut genom spegeln, eller jag vet inte..brr! Ska vi ha det så här?
Nu läste jag för första gången din profilsida och noterar att du gillar Bob Dylan - kika in hos Fredrik, vetja. Han skriver om Dylan nu!
http://blogg.fredriklarson.se/

Anders sa...

@ Signe, visst var den kul, teckningen!
Ser att du återpublicerar debattartikeln. Bra!
Kampen går vidare.

Anders sa...

@ Perraj.
Visst är teckningen är kul!
Vad bra att jag ser ut att "komma ut från andra sidan".

Men jag hade tänkt att det inte skulle se brr-läskigt ut.

läser ditt senaste mejl och kikar på filmerna, men det mejlar jag om när jag känner mig mer färdig.

Perra J sa...

Du ser ut som Döden i nån Bergmanfilm, ju!
Bara skojar, har alltid haft en morbid fantasi... :-)

Ska faktiskt se på Det Okända nu, serien som går på TV4+. Det handlar om sånt här, och jag är grymt intresserad av det.

Anders sa...

Har inte tv4+, jag har ett bröd i ugnen, lyssnar på Tom Waits och försöker skriva på min bok, men sitter mest och har det rätt bra!

Perra J sa...

Tom Waits?
Husgud. Här en favorit:
http://www.youtube.com/watch?v=3qbPeMR1w88

Anders sa...

OH, Good! Den hade jag faktiskt inte hört.
Alla som kommer upp på youtube däromkring din länk ovan är bra.

Jag lyssnade annars just på Fumlin' With the Blues. (hittar jag inte just nu på yoputube)

Förutom att jag måste spola förbi tyskan har jag lyssnat en del på den här senaste dagarna.
http://www.youtube.com/watch?v=U0GWl9GWawI&feature=related

* * *
Nu bröd färdigt och jag måste sova för jag ska upp tidigt imorgon, ska föreläsa.

Perra J sa...

Den var kanon! Tack! TW är verkligen ett geni. Vi kan ge varann häftiga länkar hela natten här (tur att du ska sova). Men det får bli en till,

Dead and Lovely, en annan favorit.
- Den kan nog vara skön att somna till också:

http://www.youtube.com/watch?v=sOvKH3hiEwA

Anders sa...

Just hemkommen, kört nästan 50 mil o hållt föredrag. Trött som en drake.

Vi hörs!

Lars-Erick Forsgren sa...

Är drakar trötta? ;)