torsdag, februari 11, 2010

Det blir en bra dag


(Försök till självporträtt att skicka till arrangör)

Fler än jag som tycker illa om att ta självporträtt? Eller visa dem? Fast det är klart. Det finns mängder med bloggare som inte gör annat än fotar sig själva. Kenza är en av dem och jag läser att hon vunnit modebloggning just genom att ofta fota sig själv.

Hur ska jag säga? Jag uppskattar mig själv, men inte så till den grad att jag gillar att lägga upp bilder på mig själv, eller skicka porträtt till arrangörer. Kanske beror det på att jag inte är lika snygg som Kenza?

Hade jag tyckt om det om jag varit snygg? Hade jag funnit mening i det? Vem vet.

Nu ägnar jag mig åt helt andra saker. Jag skriver på en bok. Bredvid det försöker jag fånga det där helt vardagliga. Helt anspråkslöst - lite som Kenza minus mode - som morgonens frukost.

Odin har lagt beslag på rollen som familjens "pajas" om man vill använda ett vagt förklenande ord. Bättre är att säga att han sprider glädje. Vilket föremål som helst förvandlas i hans hand till något man kan skoja med.

Vi andra är rätt trötta, men rycks med. Man känner att det kommer att bli en bra dag.






Från Kamera2010

2 kommentarer:

Martha och Peter sa...

Vi fick oss ett gott skratt!

Anders sa...

Så bra!
Jag hade tänkt övergå till en trevlig liten författarblogg, men skrev just en trist sak igen, eftersom den kändes viktig - och våra goa barn ska växa upp i denna världen, så kan man väl inte strunta i att engagera sig åtminstone litegrand.