fredag, januari 09, 2009

Smink mot FRA

Hustrun iväg med äldsta dottern Naya till förskoleklass. Odin tar det bad han missade igår. Tula hoppar i. De sjunger i baljan.
Själv ser jag ett ansikte i spegeln, en trött fårad typ med blåklockkor under ögonen. Jag ser näshår jag aldrig tidigare sett. Hustrun ringer och förmanar mig att inte glömma att jag ska träffa henne med barnen i stan klockan 1.
- Hur får man bort blåklockor?
Hon skrattar och pratar om konsilig.
Tillbaka i badrummet letar jag efter konsilig. Hustrun sa att det tar bort allt, att man blir slät som en bebisstjärt.
Jag har aldrig använt smink i hela mitt liv men i denna stund överväger jag allvarligt saken. Jag vill inte se ut som galning i TV när jag förespråkar att vi bör ta bort FRA och behålla demokratin.

Jag har ingen sminkkunskap alls. Om jag hittade burken, tuben, flaskan med konsilig skulle jag inte fatta hur man använde preparatet.

Jag hittar en sax, ansar näshår. Kanske är jag mer fåfäng än jag trodde.

Frukost. Fixa barnvakt. Vänta in TV.

*Edit: Från säker källa Mia och hustrun, så var det Concealer jag borde haft under ögonen, inte "Konsilig" som jag i brådskan tycks ha påstått.

3 kommentarer:

opassande.se sa...

*garvar*

Jag tror faktiskt att tv-studion fixar till make-up osv. När jag var på tv4s morgonsoffa fick jag sitta i sminkstolen minsann!

Anonym sa...

Utan att vara så värst hemma på smink gissar jag att hustrun menade concealer, d.v.s täckfärg. :)

Anders sa...

@ Opassande. Jo, jag har också suttit i TV-soffor som författare - och blivit sminkad! Riktigt foxy;)

@ Mia. Hinner jag ska jag editera postningen. naturligtvis var det concealer min hustru pratade om!