onsdag, september 10, 2008

Vykort till regeringen


Till mysputtarna - och Maud. Ni som styr landet. Ni kan göra det eftersom folket lallade omkring och tyckte att det kunde vara kul med lite omväxling. Exakt så uttryckte sig en annars mycket intelligent vän till mig, som förklaring till varför hon valde er. 
Behöver jag berätta att jag baxnade?

Det är sex dagar kvar. Det känns lite ödesmättat. I alla fall för mig som bryr mig om friheten. 
Ska riksdagen vända er ryggen? Ska de få med hedern i behåll våga följa sitt samvete?
 
Vågar de renhjärtade centerpartisterna och folkpartisterna stiga fram? Vågar de fälla er som det glunkas om i korridorerna?

De våndas. De tror att de sätter sin politiska karriär på spel. Så är inte fallet. De har folkets fulla stöd om de väljer att inte följa de rent svinaktigt auktoritära partipiskor som vinit. 

I alla tider har sossarna anklagats av er för att ha en vinande partipiska. 
Jag vet inte, men deras piska verkar vara en mild fläkt jämförd med er. 

Och ni ska vara liberaler.

John Lennon sa en gång: "Det är märkligt hur lågt man kan sänka sig för att nå riktigt högt."

Citatet är egentligen felplacerat, men det var vad som kom för mig. Ni är låga hela tiden.

* * *

För övrigt har jag tappat räkningen, men jag tror uppskattningsvis att två av era datorer tillsammans varit inne mer än 10 timmar på min blogg idag. Vid minst 50 tillfällen. 

Här finns ingen fakta att hämta. Att jag inte gillar er borde framgå redan efter en halvminuts läsning.


Ni kanske blir konfunderade över och måste läsa många gånger hur jag kan jämföra liberala er med östtyskland när muren fortfarande fanns kvar?

Jag ska berätta rakt av hur det står till med det.
Jag med min frihetliga utgångspunkt kan inte göra annat.


Inga kommentarer: