fredag, augusti 22, 2008

Minerat område

Det brinner i mig när jag läser saker som denna text. Det är Svante Weyler som i Expressen för några dagar sedan påstod - eller påpekade - att det finns ett spänningsfält mellan det låga och det höga. Eller borde finnas det.

Detta spänningsfält har suddats ut. Enligt Weyler har det låga segrat i vår tid.

Jag är benägen att hålla med. Det Weyler säger handlar om mitt livsblod. Min nerv. Mitt liv.

När han formulerar sig som han gör förstår jag att jag känner mig trampad på. Att jag försöker att inte låtsas om det, men att det är så.

Det är mycket möjligt att jag inte har lyckats och aldrig kommer att lyckas med mina ambitioner som författare. Men jag vill en enda sak och det är att fortsätta försöka.

Trots bitande motvind.

Länken igen till en i mina ögon viktig artikel:
http://www.expressen.se/kultur/1.1265657/hogt-och-lagt

* * *
Även länk till en författare, Denise Rudberg, som tycker tvärt om. Enligt mitt sätt att se har hon inte begripit ett skvatt av vad Weyler skriver.

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Du har rätt Anders. Du fortsätter att skriva och reda ut det i ditt inlägg ovan med länk
http://djingis.blogspot.com/2008/08/det-hgsta-och-det-lgsta.html

P:

Anders sa...

Anonym p:
Som du märker har jag tagit bort din första kommentar.
Jag strök i den, men lade tillbaka den information jag tyckte var OK.

Det händer att jag tar bort anonyma kommentarer helt. Du får gärna ge dig till känna bättre än enbart som p:

MvH
Anders Widén