onsdag, februari 06, 2008

Sjukförsäkringsppolitiken gör mig sjuk

Jag ryser. Jag mår illa. Jag vet inte längre hur eller vad jag ska skriva, vare sig här eller i Politikerboosten.

Som vanligt överträffar verkligheten med råge det en stackars författare kan dikta ihop.

Borgarna håller på att hacka sönder vårdsystemet alldeles. Sjukförsäkringspolitiken är en härva av illvilja från regeringens sida. Till och med borgerlig press börjar skrika i högan sky. Till och med Timbro börjar tycka att regeringen går för långt.

Lars Bodén i Västerbottens Folkblad skriver;
"Till om med Timbros vd tvingas erkänna att 'det finns ett drag' i politiken som stärker kritiken om att regeringen slår mot de sjuka och svaga."

En moderat tidning som brukar hålla med och stödja nuvarande regering är Barometern. Nu känner sig Per Dahl i Barometern sig nödgad att skriva:

"Den stora frågan är ju om en regeringen efter att ha fattat beslut om sjukförsäkringar även kommer att dra in offentliga pensioner för alla som pensionssparar privat? Naturligtvis under mottot 'Arbetslinjen: 85-årningar, ligg inte där och slöa, ut och jobba med er!'”

Jag får ont i magen eftersom det är så himla långt kvar till nästa val.

Inga kommentarer: