onsdag, mars 28, 2007

Fyra fel i timmen

Tja. Jag lät Östersundsposten komma och ta bild på min pilbåge och skriva om den. Besöket varade i en timme. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska säga om saken. I den korta text som blev tidningens resultat av det hela är det fyra faktafel.
Varför?
Vi hade inte brådis. Vi hade all tid i världen att reda ut saker. Men reportern valde att, jag vet inte vad.

Slarva.
Slarva är ordet.

Nu spelar det inte så stor roll. Men ändå. Fyra faktafel i en så kort text. I andra sammanhang skriver tidningarna om skattereformer, oljekriser, och det globala klimatatet.
Fyra faktafel i en liten kort text om en enkel pilbåge.

Håller tidningarna denna nivå är det 15-20 fel i alla längre och viktigare artiklar...
Ni hittar artikeln här: http://www.op.se/parser.php?level1=4&level2=596&id=768197

Och jag orkar inte ens korrigera den!
Jag blir bara så trött!

Inga kommentarer: