söndag, januari 21, 2007

Mina sysslor

Jag arbetar i 60 till 90 minuter med manuset. Sedan en kort paus då jag går ut för att hämta mer ved. Samtidigt passar jag på att skjuta 3 serier med pilbågen.

Utan dessa pauser skulle jag inte orka ta sådana 14-timmarspass som det blev igår...

Under lunchen joggade jag över till grannen där Max för tillfället också bor. Max kan det här med läder. Han har börjat rita hur rustningen ska konstrueras. Han har även skurit ut några läderbitar och gjort hål för sömmar.

Manus på gång att bli färdigt.

En pilbåge är under konstruktion och en rustning börjar också ta form!

I kväll kommer familjen hem. De åker bort när jag har sådana här hemska arbetspuckar att ta tag i. Nu längtar jag efter dem - och måste hinna klart till en viss sida till Bolibompa just tar slut, för då kommer barnen. Då ska de ha en glad pappa som inte sitter och fräser vid datorn att han vill jobba vidare...

Inga kommentarer: