måndag, april 24, 2006

Dagen T som i Tombola

Lämnade bort barnen.

Satte igång att ordna upp mitt liv via telefon. De två viktigaste gick inte att få tag i. Agenten och mitt förlag.

Redan klockan 08.10 hade därmed hela dagens schema kraschat. Började ringa på måfå. Författarförbundet, en bra bibliotekarie jag känner, arrangörer jag negligerat ett tag…

Vart efter brakade oräkneliga mejl in, och samtal tillbaka, från arrangörer. När jag som minst behöver uppdrag att hålla föredrag haglar de. Naturligtvis tackade jag ja till allt. Har bokningar ända in i september nu. Betalda bokningar, riktiga gig, inga skitfräckisar som försöket från Strömsund jag skrev om för några inlägg sedan. (Gratis är inte gott)

Vid lunchtid höll jag på att bryta ihop. Små trevare från mig till andra förlag började blomma upp till möjligheter. Jag lade den skiten åt sidan och ägnade mig åt att strukturera maj månad. För att få ordning på något. Maj är vansinnigt fullbokad. Jag ska kuska runt i Västernorrland, sen i Jämtland och ett ryck till Skåne.

Till sist fick jag fatt i min förläggare. Ett sorts tokroligt samtal, han vill ge ut mig i juli, men vet inte om det går. Ganska säkert kan han till våren 2007. Jaha.

Kontenta: vi snackade minnen och drömmar, men försökte även reda upp hur vi ska göra. Inga beslut. Han förstår om jag byter förlag. Vill jag byta förlag? Jag vet inte. Jag fortsatte att skicka tvärskumma mejl till några av våra svenska förlag.

Jag har ett gäng besökare av bloggen att tacka saker för, med nya förlagskontakter och andra uppslag.
Det får jag ta en annan gång.
Nu måste jag hämta kidsen och fixa käk.
Den lille är förmodligen övertrött och helt väck.

Det är jag med.

3 kommentarer:

Charlie sa...

Hoppas det löser sig för dig Anders! och i slutändan löser det sig alltid. på ett eller annat sätt!

Anonym sa...

Alla mina dagars planering brukar krascha vid 8tiden. UTAN att jag har en flock ungar...
Antingen ringer telefonen och rycker mig ur drömmarna, eller så ringer den inte alls eftersom jag glömt ställa in den., men fan vet hur...
Och som föregående talare så kommer man altid i tid till rätt plats

Anders sa...

Jo då. Nu börjar jag få upp någon form av kurs att hålla. Och visst ordnar det sig. Men jag hoppar hellre fallskärm när jag vill ha spänning.